Eigen Ervaring

El Paso - White Sands

El Paso

Een paar maanden geleden kreeg ik de kans om naar El Paso te gaan. Mijn vader zei nog tegen me dat dit gewoon een gigantische grensstad is, waar niet veel te beleven valt, dus was ik niet meteen super enthousiast. Na wat research over de bestemming bleek dat de stad heel wat troeven heeft, dus besloot ik toch te gaan. Ik kan jullie nu al verklappen: het was een droombestemming! Na een heerlijke nachtrust in het centrum had de ochtendstond letterlijk goud in de mond: we begonnen de zonnige dag met een mountainbiketocht in Chuck Heinrich Memorial Park. Wat een gevoel om in de woestijn te kunnen rijden! Al snel kwamen we locals tegen en ze namen ons mee naar te tofste plekken van het park. Natuurlijk kregen we na verloop van tijd honger en een paar uur later was het dus tijd voor een heerlijk Mexicaans geïnspireerd ontbijt. Het eten in El Paso is FENOMENAAL. Daarna bezochten we downtown El Paso. Schitterende historische gebouwen en super vriendelijke lokale bevolking. Iedereen was aan het lachen en er heerste een relaxte sfeer. De volgende dag bezochten we Hueco Tanks, een must visit als je in El Paso bent. Ik zal niets verklappen, maar je waant je hier in een andere wereld. Ik was erg onder de indruk van onze wandeling met een ranger. Daarna reden we verder naar Mesilla (Las Cruces) een oud stadje dat bekendheid verwierf door Billy the Kid. Onze laatste stop was het schitterend nationaal Park: White Sands. Hier kan het gigantisch warm worden in de zomer (>40 graden), maar toch doet het denken aan een winterwonderland. Haal de slee maar boven! Voor mij is El Paso een dikke meevaller geworden! Het heerlijk eten, de vriendelijke bevolking, de geschiedenis en de schitterende natuur zorgen ervoor dat ik niet kan wachten om terug te gaan. Aanrader! Je reis begint hier! Contacteer ons

El Paso Read More »

Train

Durango

Mijn vrouw en ik wilden voor de geboorte van ons kindje nog een topreis maken met ons twee in het Westen van de USA. Met het nodige enthousiasme kan ik zeggen dat ons bezoek aan Durango (Colorado) het hoogtepunt van deze reis was! Ik had de stad reeds een aantal keer bezocht, maar voor mijn vrouw was het de eerste keer. Beiden zijn we ondertussen overtuigd dat we hier later (meermaals) willen terugkeren. Veel mensen kennen Durango enkel van de Durango – Silverton stoomtrein (een prachtige Wild West ervaring), maar daar stopt het meestal. Er is echter zoveel meer en het is allemaal meer dan de moeite waard: De adembenemende berglandschappen die overal rondom je zijn Alle fantastische (boutique) hotels, ranches, winkeltjes, lokale restaurantjes, boekhandels, heerlijke saloons en joviale inwonders Op ieder moment van het jaar is er hier enorm veel te doen: ski (purgatory resort), hot springs, wildlife in hun natuurlijke habitat observeren, rafting, hiking, mountainbiking… Het ligt in de buurt van Mesa Verde national park en the Million Dollar Highway naar Ouray Durango is een dikke aanrader! Je reis begint hier! Contacteer ons

Durango Read More »

Tuscon

Tucson

In mei was het eindelijk zover: ik was blij als een kind dat ik Tucson terug mocht bezoeken, voor de eerste maal in 3 jaar tijd. Tucson heeft een speciale plaats in mijn hart: iedere keer als ik hier ben, overvalt me het gevoel van thuiskomen. Een must visit bestemming voor iedereen die van woestijnlandschappen houdt. Sommige mensen denken bij het woord woestijn aan een plaats waar niets groeit, maar niets is minder waar. Dieren zoals mountain lions, coyotes, gila monsters, bobcats, hertjes, roadrunners (ja hoor, deze mythische “Meep Meep!” bestaat echt) leven in de fantastisch mooie Sonoran Desert. De enorme saguaros, prickly pear, barrel cactus, cholla en andere woestijnplanten zullen monden doen openvallen. Zo’n schoonheid! Mijn tip: kom rond mei, dan staat de woestijn in bloei. Ah trouwens, Tucson is ook een stad die bekendstaat door haar toprestaurantjes, heel veel cultuur en hotels/resorts van wereldklasse. Als je meer info wenst, aarzel niet ons te contacteren. Je reis begint hier! Contacteer ons

Tucson Read More »

Alaska

Anchorage

Februari was een magische maand voor mij. Ik had immers de mogelijkheid om Alaska te bezoeken tijdens de winter. Mijn eerste idee was echter dat dit het verkeerde seizoen was, aangezien het ijskoud zou zijn met niets te doen. Wat was ik (gelukkig) mis… Vanaf het moment dat het vliegtuig landde had ik een zalig gevoel: de mensen die me aanspraken waren heel aangenaam en ik zag mijn eerste eland. Wat een ervaring! Trouwens: geloof nooit mensen die zeggen dat de USA geen lekker eten heeft. Alaska heeft enkele van de beste restaurants wereldwijd. Geniet ten volle van hun specialiteiten zoals de meest verse vis, kingkrab, Yak-vlees… Helaas had ik maar enkele dagen om deze bestemming te verkennen, maar ik raad minstens 10 dagen aan. Ik had een supertrip en ik hoop dat deze foto’s van enkele activiteiten tot de verbeelding zullen spreken. Je reis begint hier! Contacteer ons